Sopran Elina Nechayeva on tõusev täht ooperitaevas, kes esineb kontserdi- ja teatrilavadel üle maailma. Mis on tema muusikalise ande piiriks või kas kosmilisel sopranil on üldse piire? Elina on vaba hing, kelle hääl ei tunnista gravitatsiooni ning kelle karisma lummab nii klassikalise laulu erudiite kui ka popmuusikafänne.
Elina sündis Tallinnas. Tõenäoliselt on see ka ainus seik Elina biograafias, mis ühendab teda tavaliste inimestega, isegi
laulurahva eestlaste hulgas. Juba nelja-aastaselt laulis ta lastekooris ja neljateiskümneselt hakkas teadlikult laulmistunde
võtma. Lastekoorides täitis ta sageli solistirolli, sest tema ainulaadne, puhas ja kõrge hääl tõusis koorist iseenesest esile.
Bakalaureusekraadi muusikas omandas ta 2011-2014 Tallinna Ülikoolis ja magistrikraadi 2014-2016 Eesti Muusika- ja
Lavakunstikoolis. Ülikooliõpingute kõrval jõudis Elina osaleda ka Verdi-nimelise Milano Konservatooriumi ooperistuudio
tundides. Siis jõudiski kätte aeg astuda suurele lavale ning debüüdi tegi Elina 2015. a. Rahvusooper Estonias, Donizetti
“L’elisir d’amore” Giannetta rollis.
Aastatel 2015-2017 oli ta külalisesineja Eesti Draamateatris, hämmastades nii kuulajaid kui ka muusikakriitikuid. Enese
proovilepanek 2017. aasta Neue Stimmen rahvusvahelisel muusikakonkursil Saksamaal lõppes 1500 osaleja seast
finaalvooru valimisega.
2018. a. sai Elina kutse osaleda Eesti Rahvusooperi galakontserdil, kus ta esitas Öökuninganna aariat Mozarti ooperist
“Võluflööt” ja “Kellukeste aariat” Delibes’i ooperist “Lakmé”. Edasi viis tee juba järgmiste rollideni rahvusooperis nagu
Juliette’i roll Lehari operetis “Krahv Luxemburg” ja soprani rollid Raveli ooperis “Laps ja nõidus”.
Kõige uuemas lavarollis särab Elina lilleneiu Eliza Doolittle’ina maailma ühes kuulsaimas muusikalavastuses “Minu
veetlev leedi”. Bernard Shaw näidendi “Pygmalion” ja Gabriel Pascal’i samanimelise filmi ainetel põhineva muusikali toob
Vene teatris lavale Venemaa hinnatud koreograaf ja lavastaja Alla Sigalova. Elina lavapartneriks Alan Jay Lerneri ja
Frederick Loewe’i nauditavas ja kaasakiskuvas muusikalis on Vene teatri armastatud esinäitleja Aleksandr Ivaškevitš.
Konsertsolistina on Elina pannud endasse armuma nii laiema klassikalise muusika publiku kui elitistlikud
vokaaligurmaanid. Esimesi võlub ta siiruse ja säraga, teisi mängleva kergusega koloratuursopranite tippnoote võttes ja
oma lummava häälega eikellegimaa piiridel ekseldes, kuid mitte kunagi eksides.
Elina esineb regulaarselt nii Eestis kui ka välismaal parimate orkestrite ja dirigentidega, teiste hulgas Paavo, Kristjan ja
Neeme Järviga. Neeme Järvi juhatamisel astus ta solistina üles Shanghai Suure Teatri uusaastakontserdil, kus sai
kriitikutelt suurepärast tagasisidet:
“Noore soprani Elina esitust hindas kõrgelt dirigent Neeme Järvi, nimetades teda tõusvaks täheks ja tulevaseks Renee
Fleminguks. […] Oma erakordse lauluhääle ja muusikainterpretatsiooni ning lahke ja rõõmsa iseloomuga sai temast
publiku lemmik. Galakontserdi otseülekannet veebilehel jälgis ligi viis miljonit inimest.”
Elina repertuaari hulka kuuluvad Mozarti, Rossini, Mendelssohni, Straussi, Faure, Tchaikovski jt teosed. Ta teeb
koostööd ka kuulsate Eesti ja Vene heliloojatega nagu näiteks Peeter Vähi ja Aleksei Rõbnikov, kes samuti hindavad
kõrgelt tema erakordset häält ja musikaalsust.
Tänaseks on ta jaganud lava maailmakuulsa tenori Placido Domingoga, tema häält on võrreldud meie armastatud
ooperiprimadonna Margarita Voitesega ning väljendusrikkust ja isegi välimust XX sajandi suurima soprani Maria
Callasega.
Kuid Elina 2018. Eesti Laulu võit tekitas paljudes klassikalise ja ka popmuusika sõprades hämmeldust ning isegi
segadust – kas meie ees triumfeeris tulevane ooperidiiva või hoopis ikooniline popkultuuritegelane Diva Plavalaguna.
Elina jaoks ei ole crossover projektides osalemises mingit vastuolulisust. Ühest küljest on see tema jaoks võimalus viia
huvi klassikalise muusika ja laulu vastu ka laiema publikuni, teisest küljest on enda proovilepanek “kergemates” žanrides
tema loovale ja uudishimulikule natuurile lihtsalt omane. Koostöö erinevate produtsentide, muusikute ja DJ’dega annab
võimaluse erinevate vokaaltehnikate katsetamiseks ning algusest lõpuni uute rollide loomiseks, milles väljendada
armastust, kirge ja kõiki teisi tundespektri ehedaid emotsioone.
Eesti Laulu võitjana Eesti esindamine Lissabonis Eurovision 2018 lauluvõistlusel päädis kõrge 8. kohaga, kuid paljud
kuulajad tituleerisid Elina “südamete võitjaks”, kuna tema hääl ja ehe emotsioon puudutasid sügavalt inimhinge kõige
õrnemaid keeli: “Imeline Elina Nechayeva tegi taas veatu etteaste oma pop-hübriidi “La Forzaga”. Ta laulab igat nooti nagu see ei
nõuaks temalt vähimatki pingutust.”
Broneeri Elina Nechayeva helistades numbrile +37253304078 või täida ära sellel lehel olev vorm.
Aitame sind aktiivselt kogu protsessi vältel ning vastame küsimustele, mis puudutavad artisti ülesastumist, tehnilisi vajadusi ning muud olulist.
KUTSU ELINA ESINEMA
Hinnapakkumise saamiseks saada kuupäeva päring ning info oma ürituse kohta.
Just sellepärast peaksid broneerima Elina läbi meie agentuuri
Eesti kõige suurema kogemusega artistide agentuur
Esindame artisti eksklusiivselt kogu maailmas
Kiire ja konkreetne artistide broneerimise protsess
We respond on weekdays and within 24 hours
Uudiskiri
Värske info ning põnevad uudised United Stage Estonia artistide kohta.
Manage Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional
Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.